- Hem
- Kontakta oss
- Support
Exopen Support
Vår support är tillgänglig vardagar mellan 8-17.
Maila in ditt ärende till support@exopen.se och glöm inte att bifoga dina kontaktuppgifter.
Vi svarar snabbt på dina frågor via epost eller ringer upp dig vid behov och hjälper till. För att lösa ditt problem snabbare kan vi be dig att ge åtkomst via Teamviewer.
Vilken av våra tre plattformar använder du?
Om Exopen Cloud
Vår senaste lösning där allt ligger i molnet. Cloudlösningen ser till att ladda ned och hålla din data uppdaterad från dina affärssystem och presenterar datan i våra rapporter i Power BI och Excel.
Om On-prem Version 4
Vår äldre on prem-lösning bestående av Exceltillägg och en webbapplikation. Denna lösning bygger på tidigare teknik och har en del begränsningar. Exceltillägget stödjer 32-bits Excel och webbapplikationen har stöd för Internet Explorer. Vi rekommenderar alla som har version 4 att uppgradera till version 6.
Om On-prem Version 6
Vår senaste on prem-lösning bestående av Exceltillägg och en webbapplikation. Till skillnad emot version 4 så stödjer version 6 både 32 och 64 bits Excel, samt är oberoende av vilken webbläsare du använder. Dessutom så släpper vi kontinuerligt uppdateringar med ny funktionalitet och smarta lösningar.
Vanliga frågor
Cloud: Hur lång tid efter att jag kopplat på mitt system kan jag se min data i era rapporter?
Det varierar beroende på hur mycket data och vilket affärssystem ni har. Men de flesta är igång på 24 timmar.
Cloud: Hur anpassar jag resultaträkningen efter mitt bolags kontoplan?
Kontoplanen och summeringsraderna i resultaträkningen går att anpassa efter ditt behov i vår UDD för konton. Hör av dig till oss om du vill ha hjälp med detta.
Cloud: Kan jag få rapporter med data från flera affärssystem samtidigt?
Ja det kan du! Exopen mappar data från samtliga affärssystem till ett gemensamt format och presenterar alla bolag i samma rapporter vilket gör att du enkelt kan jämföra dem.
On-prem: Hur vet jag vilken version jag har?
I Exceltillägget klickar du på knappen "Register" och kan där se vilken version du har. Börjar den på en 6:a så har du version 6.
On-prem: Jag vill uppgradera till version 6, hur gör jag?
Hör av dig till oss så hjälper vi dig att med en smidig övergång. support@exopen.se
On-prem: Hur hanterar jag mina befintliga licenser?
Logga in här med dina licensuppgifter här: http://customerweb.exopensystems.se/